De afgelopen periode stond voor onze groep in het teken van Vught Overbrught en met name het verkrijgen van zoveel mogelijk stemmen voor de poll van Vught Overbrught. Hoe meer stemmen we krijgen, hoe hoger het bedrag dat we via Vught Overbrught ontvangen.

Al snel bleek dat het strijd zou gaan worden tussen ons en Jeugdwerk Rozenoord. Afgelopen week zijn we een laatste promotiecampagne gestart. Opnieuw zijn er diverse berichten via Facebook, Twitter en op internet geplaatst. Zelfs de Facebook pagina van Scouting Nederland is diverse malen gebruikt. Dit resulteerde halverwege de week in een mooie voorsprong en konden we donderdagavond laat met een gerust hart slapen. Vrijdagochtend zagen we echter dat er weer een achterstand was, want de nieuwe nummer 1 bleek in één nacht 400 nieuwe stemmen bij elkaar gekregen te hebben, waarmee ze binnen 7 nachtelijke uren boven de 1600 stemmen uitkwamen. Een hele bijzondere prestatie van deze groep.

Zaterdag was het de dag van Vught Overbrught. Vanaf 15u00 stonden we met een kraam op het evenement om onze groep en ons project te promoten. Ook bemanden enkele leden van ons de toiletwagen en zorgden er met een spelletje Jenga voor dat het geen saai toiletbezoek zou worden voor de mensen.

PWvO op podium van Vught OverbrughtOm 20u00 mocht Frank namens onze groep op het grote podium komen voor de bekendmaking van de uitslag van de poll. Het bleek dat we de 400 stemmen, die de nummer één donderdag/vrijdagnacht heeft behaald, niet meer hebben kunnen inhalen. Desalniettemin kregen we van beide hoofdsponsors (Rabobank en Hazenberg) een cheque van 400 euro. Dit is een voorschot omdat de organisatie de opbrengst van de dag zelf nog niet kon weten. Al een heel mooi bedrag en we zijn natuurlijk heel benieuwd hoeveel hier nog bij komt. Hiermee komen we weer een stap dichterbij het mooie nieuwe welpenlokaal in de nieuwe blokhut.

Mede door het heerlijke weer en een perfecte organisatie kunnen we terugkijken op een mooie dag en we willen bij deze de organisatie van Vught Overbrught hartelijk danken voor een uniek evenement in Vught. Hopelijk wordt het een terugkerend activiteit.