Cursus autismeAfgelopen zondag hebben 12 stafleden van onze groep een cursus gevolgd, waarbij de focus lag op het onderwerp Autisme. Veel stafleden hebben door de jaren heen gemerkt dat het soms lastig is om, indien aanwezig binnen de groep, met autistische kinderen om te gaan. Toch vinden wij het allemaal erg belangrijk dat ook zij goed behandeld worden en niet meteen worden afgestraft voor hun gedrag.

De cursus werd gegeven door Thedor Vissers, Coach dienstencentrum Van Maerlant en Docent op Van Maerlant. Tijdens deze middag is er aandacht besteed aan de verschillende vormen van autisme met daarbij een aantal voorbeelden uit de praktijk en hoe wij als stafleden hier mee om zouden kunnen gaan.

Deze middag heeft veel antwoorden geboden op de vragen die de stafleden hadden. Wij hopen dan ook dat alle stafleden deze kennis zullen gebruiken tijdens het draaien. Het was een zeer interessante middag en willen Thedor nogmaals bedanken voor zijn inspirerende middag en natuurlijk zijn dochter Bruni voor het organiseren van deze interessante middag.